top of page

Privatlivspolitik

Ikrafttrædelsesdato: 1. juli 2024

​

Digitana (herefter kaldet "Digitana", "os" eller "vi") ved, at du bekymrer dig om, hvordan oplysninger om dig bliver brugt og delt, og vi sætter pris på din tillid til, at vi vil gøre det omhyggeligt og fornuftigt. Denne privatlivspolitik beskriver vores indsamling og brug af personlige oplysninger, der indsamles fra dig gennem de online og/eller mobile tjenester, hjemmesider og software, der leveres på eller i forbindelse med www.digitana.dk (samlet kaldet "Tjenesten"), som tilbydes gennem (i) www.digitana.dk, (ii) mobile applikationer tilknyttet www.digitana.dk, og (iii) enhver anden Digitana-hjemmeside, app eller online tjeneste, der linker til denne privatlivspolitik. "Du" eller "din" betyder en besøgende eller en bruger (uanset om du er logget ind eller ej) af vores Tjeneste. Din brug af Tjenesten er betinget af din accept af denne politik.

​

En note om elevdata: Denne Tjeneste kan købes af udbydere af uddannelsestjenester, såsom skoler, skoledistrikter eller lærere (samlet kaldet "Skoler"), der bruger vores tjenester til uddannelsesmæssige formål. Når Digitana indgår aftale med en Skole om at levere Tjenesten, kan vi indsamle eller få adgang til elevdata (defineret nedenfor), som kan være leveret af Skolen eller af eleven. Vi betragter sådanne elevdata som strengt fortrolige og bruger generelt ikke sådanne data til andet formål end at forbedre og levere vores Tjenester til Skolen eller på skolens vegne. Vores indsamling, brug og deling af elevdata er reguleret af vores kontrakter med Skolen og eventuelle gældende love og regler, herunder Danmarks databeskyttelseslovgivning. Hvis du har spørgsmål om gennemgang, ændring eller sletning af personlige oplysninger om en elev, bedes du kontakte din Skole direkte. Se afsnit 11 for at forstå de principper, der guider vores indsamling, brug og offentliggørelse af elevdata.

​

1. Hvilke oplysninger indsamler Digitana om dig?
Digitana indsamler oplysninger på flere måder fra forskellige dele af Tjenesten.

Oplysninger, du giver os. Typen af personlige oplysninger, vi indsamler, kan variere afhængigt af din kontotype.

Skoleoplysninger. Når en lærer, skoleadministrator eller anden autoriseret person tilknyttet en Skole registrerer sig for en konto på vores Tjeneste eller korresponderer med os, kan vi indsamle personlige oplysninger som navn, e-mailadresse, betalingsoplysninger, brugernavn og adgangskode samt oplysninger om Skolen.


Elevoplysninger. Når en Skole er registreret, kan en Skole levere oplysninger om sine elever, såsom elevnavne eller andre identifikatorer, adgangskoder, e-mailadresser til eleven eller elevens forælder eller værge samt uddannelsesniveau og fagområde. Personlige oplysninger indsamlet fra eller om elever, sammen med andre oplysninger, der er forbundet med disse personlige oplysninger, kaldes "elevdata". Skolen kan vælge at levere brugernavne eller identifikatorer, der ikke umiddelbart kan identificeres af nogen uden for skolefællesskabet, i stedet for et fuldt elevnavn efter eget skøn. Derudover kan nogle Skoler vælge at bruge en enkeltlogintjeneste (SSO) som f.eks. G Suite for Education i stedet for brugernavne og adgangskoder til at godkende elevadgang.


Forældre- og børneoplysninger. Når en forælder eller værge ("Forælder") registrerer sig for en konto på vores Tjeneste eller korresponderer med os, kan vi indsamle personlige oplysninger som navn, e-mailadresse, betalingsoplysninger, brugernavn og adgangskode. Vi kan også indsamle oplysninger om det/de barn/børn, som forælderen har givet tilladelse til at bruge Tjenesten gennem forælderens konto, herunder et profilenavn for barnet og valg af en profilavatar. Hver børneprofil skal være tilknyttet en forælderkonto, og børn kan ikke få adgang til Tjenesten uden forælderen først logger ind på forældrekontoen med forælderens loginoplysninger.


Lærings- og aktivitetsoplysninger. Under leveringen af Tjenesten indsamler vi oplysninger om din brug af Tjenesten samt eventuelle oplysninger, du sender til Tjenesten, såsom svar på spørgsmål eller indhold eller beskeder, der er sendt eller delt gennem Tjenesten. Derudover kan vi bede dig om personlige oplysninger på andre tidspunkter, f.eks. når du kontakter vores tekniske supportteam, sender os en e-mail, udfylder en brugerundersøgelse eller på anden måde kommunikerer med Digitana.


Oplysninger, vi modtager automatisk fra din brug af vores Tjeneste. Ligesom de fleste hjemmesider og online tjenester, indsamler Digitana og vores leverandører automatisk visse typer brugsoplysninger, når du besøger www.digitana.dk, læser vores e-mails, bruger vores Tjeneste eller på anden måde interagerer med os. Disse oplysninger indsamles typisk gennem en række sporingsteknologier, herunder cookies, web-beacons, lokalt lagrede objekter (LSO'er som Flash eller HTML5), logfiler og lignende teknologi (samlet kaldet "sporingsteknologier"), og vi kan bruge tredjepartsleverandører til at indsamle disse oplysninger på vores vegne. Disse sporingsteknologier indsamler oplysninger om, hvordan du får adgang til og bruger Tjenesten (f.eks. henvisnings-/afslutningssider og URL'er, hvor ofte du får adgang til Tjenesten, de sider, du ser, de links, du klikker på, og andre handlinger, du udfører på Tjenesten); oplysninger om din browser og oplysninger om den/de enhed(er), du bruger til at få adgang til Tjenesten (f.eks. IP-adresse, browsertype, browsersprog, internetudbyder, enhedstype, model og producent, en unik ID, der gør det muligt for os at identificere din browser, enhed eller konto, operativsystemmærke og -model, og om du får adgang til Tjenesten fra flere enheder). Vi kan også indsamle oplysninger om din geografiske lokation på byniveau. Vi kan indsamle analysedata eller bruge tredjepartsanalyseværktøjer, såsom Google Analytics, for at hjælpe os med at måle trafik og brugstendenser for Tjenesten og forstå mere om brugernes demografi og adfærd. Du kan lære mere om Googles praksis på http://www.google.com/policies/privacy/partners. Vi kan også samarbejde med tredjepartspartnere for at anvende teknologier, herunder anvendelse af statistiske modelleringsværktøjer, der gør det muligt for os at genkende og kontakte dig på tværs af flere enheder. Selvom vi gør vores bedste for at respektere vores brugeres privatlivspræferencer, kan vi på nuværende tidspunkt ikke reagere på "Do Not Track"-signaler, der er indstillet af din browser.

​

Vi bruger eller kan bruge de data, der er indsamlet gennem sporingsteknologier, til at sikre Tjenesten, forbedre Tjenesten, spare tid for dig, levere bedre teknisk support, til reklameformål og til at spore brugen af hjemmesiden. For eksempel hjælper sporingsteknologier os med at:

Holde styr på, om du er logget ind eller tidligere har logget ind, så vi kan vise alle de funktioner, der er tilgængelige for dig.
Huske dine indstillinger på de sider, du besøger, så vi kan vise dit foretrukne indhold næste gang, du besøger.
Tilpasse funktion og udseende af de sider, du besøger, baseret på oplysninger vedrørende din konto; for eksempel at indstille dig til et bestemt klassetrin eller huske tilpassede indstillinger for en rapport.


Sporing af brugen af hjemmesiden til forskellige formål, herunder optimering af hjemmesiden, forbedring af hjemmesiden, salg, markedsføring og fakturering.


De fleste browsere er oprindeligt indstillet til at acceptere cookies, men du kan nulstille din browser til at afvise alle cookies eller til at angive, når en cookie bliver sendt. Dog kan nogle funktioner og tjenester (især dem, der kræver, at du logger ind) muligvis ikke fungere korrekt, hvis dine cookies er deaktiveret. Du kan også indstille dine e-mailindstillinger til at forhindre automatisk download af billeder, der kan indeholde teknologier, der ville tillade os at vide, om du har fået adgang til vores e-mail og udført bestemte funktioner med den. Sletning af cookies forhindrer ikke indsamling af oplysninger gennem ikke-cookie-teknologier og sletter ikke lokale lagringsobjekter (LSO'er) såsom Flash-objekter og HTML5. Du kan lære mere om Flash-objekter — herunder hvordan du administrerer privatlivs- og lagringsindstillinger for Flash-cookies — på Adobes hjemmeside eller ved at klikke her. Hvis du vælger at slette Flash-objekter fra vores sider, kan du muligvis ikke få adgang til og bruge hele eller dele af siderne eller drage fordel af de informationer og tjenester, der tilbydes.

​

Vi og vores tredjepartspartnere kan også bruge cookies og sporingsteknologier til reklameformål. For mere information om sporingsteknologier, se venligst "Tredjepartssporing og online reklame" nedenfor.

​

2. Hvordan bruger Digitana de oplysninger, vi indsamler?
Vi bruger de oplysninger, vi indsamler, til følgende formål:

For at levere og vedligeholde Tjenesten. Vi bruger de oplysninger, vi indsamler, til at levere Tjenesten til dig. For eksempel skal vi bruge dine oplysninger til at behandle betalinger, tilpasse læringsplaner, give Skoler, Forældre og elever information og rapporter om elevens og barnets præstation og brug af Tjenesten, besvare forespørgsler og yde kundesupport.

​

For at forbedre, tilpasse og udvikle Tjenesten. Vi bruger oplysninger til at tilpasse indholdet og informationen, som vi kan sende eller vise til brugere, tilbyde personligt indhold og instruktioner og på anden måde tilpasse din oplevelse, mens du bruger Tjenesten, herunder på forskellige enheder, du måtte bruge til at få adgang til Tjenesten. Vi indsamler statistik for bedre at forstå, hvordan brugere får adgang til og bruger vores Tjeneste, overvåger effektiviteten af vores Tjeneste, opdager brugsmønstre og diagnosticerer eller løser teknologiproblemer. Vi bruger også oplysninger til at demonstrere effektiviteten af Tjenesten og udføre forskning og til at udvikle, støtte og forbedre vores Tjeneste og andre uddannelsesprodukter og -tjenester.

​

For at kommunikere med dig. Vi bruger dine oplysninger til at give transaktionsmeddelelser for bestemte aktiviteter, der vedrører din brug af vores Tjeneste. For eksempel kan vi sende e-mail-meddelelser, når en bruger fuldfører en aktivitet, for at levere kvittering for betaling eller andre abonnementsmeddelelser. Fra tid til anden kan vi sende periodiske reklamemails eller informations-e-mails til skole- eller forælderbrugere. Vi bruger ikke elevdata til at sende markedsføringskommunikation, og vi sender ikke markedsføringskommunikation til elev- eller børnebrugere. Du kan fravælge visse kommunikationer (f.eks. markedsføring eller visse meddelelser om din brug af Tjenesten) ved at følge fravælgelsesinstruktionerne i e-mailen. Du kan ikke fravælge service-relaterede kommunikationer (f.eks. kontoverifikation, transaktionsmeddelelser, ændringer/opdateringer til funktioner i Tjenesten, tekniske og sikkerhedsmeddelelser).

​

For at fremme sikkerhed og reagere på juridiske processer. Vi bruger oplysninger til at fremme sikkerheden og sikkerheden af vores Tjeneste, vores brugere og andre tredjeparter. For eksempel kan vi bruge oplysningerne til at godkende brugere, lette sikre betalinger, opdage og forhindre svindel og andre skadelige aktiviteter, reagere på juridiske anmodninger eller krav og håndhæve vores vilkår og politikker.

​

3. Hvordan deler Digitana dine oplysninger?
Digitana kan dele eller videregive dine personlige oplysninger efter behov for at levere vores Tjeneste eller med din samtykke eller tilladelse. Vi kan også dele personlige oplysninger i de tilfælde, der er beskrevet nedenfor.

​

Tredjeparter med samtykke eller efter anvisning. Vi deler oplysninger med samtykke og efter anvisning fra skoler og forældre. For eksempel kan en skole eller forælder instruere Digitana om at dele specifikke oplysninger med en anden person, såsom når en lærer instruerer Digitana om at sende en besked til en forælder. På samme måde kan vi dele personlige oplysninger med tredjeparter, for eksempel hvis en skole autoriserer Google-login eller lignende godkendelsesværktøjer til den skoles brugerprofiler.

​

Andre inden for Skolen. Digitana kan dele oplysninger indsamlet fra brugere tilknyttet en skole med andre brugere eller personer, der er udpeget af skolen, såsom lærere og skoleadministratorer fra den skole. Beskeder og indhold delt eller sendt af medlemmer af en skolefællesskab, såsom beskeder mellem en lærer og elever i en klasse, vil være tilgængelige for skoleadministratorer eller andre udpegede skolebrugere.

​

Leverandører og tjenesteudbydere. Digitana kan dele oplysninger med vores betroede leverandører, tredjepartstjenesteudbydere og enkeltpersoner for at levere tjenester eller produkter til os eller på vores vegne, hvilket kan omfatte analyser, hosting, fakturering, målrettet reklame og markedsføring (dog vil Digitana ikke bevidst bruge elevdata til målrettet reklame eller markedsføring). Leverandører og tjenesteudbydere, der har adgang til elevdata, hvis nogen, vil være kontraktligt forpligtet til at opretholde privatlivs- og fortrolighedsvilkår, der ikke er mindre beskyttende end dem, der er angivet heri.

Aggregerede eller anonymiserede oplysninger. Vi kan dele oplysninger i aggregeret og/eller anonym form, der ikke med rimelighed kan bruges til at identificere en person. For eksempel kan Digitana videregive aggregerede brugerstatistikker (dvs. det samlede antal eller procentdel af Digitana-brugere fra en bestemt geografisk region) for at beskrive vores Tjeneste til nuværende og potentielle partnere og andre tredjeparter og til andre lovlige formål.

​

Fusion eller salg. Hvis Digitana bliver involveret i en fusion, overtagelse, konkurs, ændring af kontrol eller enhver form for salg af nogle eller alle dets aktiver, kan dine personlige oplysninger blive overført eller videregivet i forbindelse med forretningstransaktionen. I en sådan situation vil vi gøre en indsats for at give besked, før personlige oplysninger overføres og bliver underlagt en anden privatlivspolitik. Vi vil ikke overføre elevdata tilknyttet skolekonti i tilfælde af en fusion eller salg, medmindre modtageren har forpligtet sig til principperne i Student Privacy Pledge eller lignende strenge privatlivsbeskyttelser, eller vi vil give skoler besked og en mulighed for at fravælge overførslen af elevdata ved at opsige deres konti og enhver tilknyttet elevbrugere, før overførslen finder sted.

​

Andet. Digitana kan frigive personlige oplysninger, hvis vi i god tro mener, at adgang, brug, opbevaring eller videregivelse af sådanne oplysninger med rimelighed er nødvendige for at (a) opfylde gældende lov, regulering, juridisk proces eller håndhæverens anmodning; (b) håndhæve gældende vilkår for tjenesten, herunder undersøgelse af potentielle overtrædelser heraf; (c) opdage, forhindre eller på anden måde håndtere svindel, sikkerheds- eller tekniske problemer; (d) beskytte rettighederne, ejendommen eller den personlige sikkerhed for Digitana, dets brugere eller offentligheden; eller (e) som krævet eller tilladt ved lov.

​

4. Tredjepartssporing og online reklame
Digitana viser ikke nogen målrettet reklame på Tjenesten.

Bemærk venligst, at selvom vi kan tillade tredjepartsreklamepartnere at indsamle oplysninger fra besøgende på voksenrettede områder af Tjenesten med henblik på at vise annoncer på andre hjemmesider eller online tjenester på vores vegne, tager vi mange skridt for at forhindre disse tredjepartsreklamenetværk i at indsamle oplysninger til målrettede reklameformål, når en abonnent på vores Tjeneste logger ind på vores Tjeneste. Bemærk venligst, at vi er afhængige af cookies for at identificere, om du er en abonnent på vores Tjeneste, og hvis du sletter eller blokerer cookies, kan du også slette Digitana-cookien, der forhindrer abonnenter i at modtage målrettede Digitana-annoncer på andre hjemmesider eller online tjenester.

​

Vi arbejder med tredjeparts online reklamenetværk, der bruger teknologi til at genkende din browser eller enhed og til at indsamle visse typer brugsoplysninger om dit besøg på eller brug af vores Tjeneste for at levere tilpasset indhold, reklame og kommercielle beskeder til dig på andre hjemmesider eller tjenester eller på andre enheder,

 du måtte bruge. Vi (gennem tredjeparts reklamenetværk) bruger disse oplysninger til at rette vores online annoncer til de mennesker, der kan finde dem relevante for deres interesser. Typisk, men ikke altid, indsamles oplysningerne gennem cookies eller lignende sporingsteknologier. Du kan muligvis indstille din browser til at afvise cookies eller anden sporingsteknologi ved aktivt at administrere indstillingerne på din browser eller mobilenhed, selvom disse værktøjer muligvis ikke er effektive for alle tredjepartssporingsteknologier, herunder Flash eller HTML cookies.

​

5. Hvordan kontrollerer du e-mailkommunikation?
Digitana kan fra tid til anden sende dig e-mails om vores produkter og tjenester eller din brug af vores produkter og tjenester. Kun Digitana (eller dets leverandører eller tjenesteudbydere, der handler på dets vegne) vil sende dig disse e-mails. Du kan vælge ikke at modtage disse e-mails ved at klikke på afmeldingslinket i enhver e-mail eller ved at kontakte kontakt@digitana.dk. Bemærk venligst, at du ikke har tilladelse til at afmelde eller fravælge ikke-promoveringsmeddelelser vedrørende din konto, såsom kontoverifikation, ændringer eller opdateringer af funktioner i Tjenesten eller tekniske eller sikkerhedsmeddelelser.

​

​

6. Hvordan får du adgang til, opdaterer eller sletter dine personlige oplysninger?
Du kan til enhver tid redigere dine kontooplysninger ved at logge ind på din konto, klikke på konto menuen i øverste højre hjørne og vælge Profil & indstillinger. Vi anbefaler, at du regelmæssigt gennemgår dine personlige oplysninger for at sikre, at de er nøjagtige, komplette og opdaterede. Hvis du ikke giver og vedligeholder nøjagtige kontaktoplysninger for din konto, kan vi muligvis ikke give dig de meddelelser, der er angivet i denne privatlivspolitik.

​

Hvis du er forælder eller værge for en elev, der bruger Digitana-tjenesten gennem en skole, bedes du henvende dig til din skoles administration for alle spørgsmål og anmodninger vedrørende adgang, ændring eller sletning af din elevs brugerprofil eller elevdata. Skolen kan, efter eget skøn, behandle sådanne anmodninger med Digitana, og Digitana skal reagere hurtigt på alle adgangs-, ændrings- og sletningsanmodninger, den modtager fra skoler.

​

Kontakt kontakt@digitana.dk for yderligere instruktioner om sletning eller deaktivering af din konto eller sletning af dine personlige oplysninger. Vi kan muligvis ikke opfylde din anmodning under alle omstændigheder. For eksempel kan visse anmodninger om adgang, opdatering eller sletning af personlige oplysninger og data tilknyttet en skolekonto eller licens være underlagt godkendelse af skolen. Når kontooplysninger slettes eller anonymiseres, kan der forblive visse resterende oplysninger inden for vores arkivoptegnelser, såsom til kundesupport og teknisk support, fakturering og skatteformål.

​

7. Hvor længe opbevarer Digitana dine oplysninger?
Vi vil opbevare personlige oplysninger, så længe det er nødvendigt for at levere Tjenesten og til vores interne forretningsformål, hvilket kan strække sig ud over opsigelsen eller annulleringen af dit abonnement eller brugerkonto. For eksempel kan vi opbevare visse data som nødvendige for at forhindre svindel eller fremtidigt misbrug, til optegnelsesformål eller andre legitime forretningsformål, eller hvis det kræves ved lov. Vi kan også opbevare og bruge oplysninger, der er blevet anonymiseret eller aggregeret, så de ikke længere med rimelighed kan identificere en bestemt person. Alle opbevarede personlige oplysninger vil forblive underlagt vilkårene i denne privatlivspolitik.

​

Elevdata. Vi vil ikke bevidst opbevare elevdata ud over den tid, der kræves for at understøtte et uddannelsesmæssigt formål, medmindre det er godkendt af en skole eller forælder. Vi sletter eller anonymiserer ikke nogen elevdata fra en aktiv elevbrugerprofil tilknyttet en skole, medmindre det er anmodet af skolen. Skolen er ansvarlig for at vedligeholde aktuelle elevlister og identificere elevdata, som skolen ikke længere har brug for til et uddannelsesmæssigt formål ved at fjerne elever fra skolens hovedliste eller ved at indsende en sletningsanmodning.

​

Medmindre andet er anført af en skole eller forælder, vil vi slette eller anonymisere personlige oplysninger om elever og børnebrugere efter en periode med inaktivitet, efter opsigelse eller annullering af licensabonnementet eller efter opsigelse af vores aftale med skolen i overensstemmelse med vilkårene i enhver gældende skriftlig aftale med skolen, skriftlige anmodninger fra autoriserede skoleadministratorer og vores standard dataopbevaringsplan. Autoriserede skoleadministratorer kan kontakte os på kontakt@digitana.dk for at anmode om yderligere oplysninger om vores standard dataopbevaringsplan og tilgængelige muligheder for at tilpasse Digitana's standard dataopbevaringsplan for at opfylde individuelle skolekrav.

​

Vi kan muligvis ikke straks eller fuldstændigt slette alle data i alle tilfælde, såsom oplysninger, der opbevares i teknisk supportoptegnelser, kundeserviceoptegnelser, sikkerhedskopier og andre lignende forretningsoptegnelser. Vi vil ikke være forpligtet til at slette nogen oplysninger, der er blevet anonymiseret eller afkoblet fra personlige identifikatorer, så de resterende oplysninger ikke med rimelighed kan bruges til at identificere en bestemt person.

​

8. Hvordan beskytter Digitana dine oplysninger?
Informationssikkerhed. Sikkerheden af dine personlige oplysninger er meget vigtig for os. Vi har implementeret en række fysiske, administrative og teknologiske foranstaltninger designet til at bevare integriteten og sikkerheden af de personlige oplysninger, vi indsamler, og beskytte mod uautoriseret adgang til data. Disse omfatter interne gennemgange af vores dataindsamling, opbevaring og behandlingspraksis og sikkerhedsforanstaltninger samt fysiske sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte mod uautoriseret adgang til systemer, hvor vi opbevarer personlige data. Vi begrænser adgangen til personlige oplysninger til Digitana-medarbejdere, entreprenører og agenter, der har brug for at kende disse oplysninger for at betjene, udvikle eller forbedre vores tjenester. Vores medarbejdere kan blive underlagt disciplinære foranstaltninger, herunder opsigelse, hvis de ikke opfylder privatlivs- og fortrolighedsforpligtelser. Dog er intet sikkerhedssystem uigennemtrængeligt - derfor kan vi ikke garantere sikkerheden af dine personlige oplysninger. Hvis personlige oplysninger under vores kontrol kompromitteres som følge af et sikkerhedsbrud, vil vi tage rimelige skridt for at undersøge situationen og tage alle skridt, der kræves af gældende love og regler og vores aftaler med eventuelle berørte skoler.

​

Opretholdelsen af sikkerheden af dine personlige oplysninger kræver også din samarbejde og involvering. For din beskyttelse, husk at logge ud af alle konti, før du lukker din browser. Der er et logud-link tilgængeligt på de fleste Digitana-sider. Efter at have logget ud, skal du sørge for at lukke alle browser vinduer. Derudover skal du ikke bruge funktionen "Husk mig", hvis du logger ind på din konto fra en computer, som andre personer kan få adgang til. Dette er for at sikre, at andre ikke kan få adgang til dine personlige oplysninger, hvis du deler en computer med nogen andre eller bruger en offentlig computer.

​

Hold venligst din adgangskode sikker. Hvis du har glemt din adgangskode, kan du anmode om en ny ved at kontakte help@digitana.dk. En ny adgangskode vil blive sendt til den e-mailadresse, du angav under registreringen. For alle andre problemer med at logge ind på Digitana-tjenesten, bedes du kontakte vores tekniske supportteam ved hjælp af kontaktoplysningerne i slutningen af denne politik.

​

Hvis du har nogen bekymringer om sikkerheden af din konto eller sikkerheden af Tjenesten, beder vi dig rapportere din bekymring til os straks på kontakt@digitana.dk. Selvom vi ikke er i stand til at reagere på alle sikkerhedsbekymringer, sætter vi pris på din feedback og tager alle rapporterede bekymringer alvorligt.

Dataopbevaring og overførsel. Digitana er beliggende i Danmark. Personlige oplysninger indsamlet gennem vores hjemmeside og Tjeneste kan blive opbevaret og behandlet i Danmark eller ethvert andet land, hvor Digitana eller dets tilknyttede selskaber eller tjenesteudbydere har faciliteter.

​

9. Regionsspecifikke meddelelser
Vi kan vælge eller være forpligtet ved lov til at give forskellige eller yderligere meddelelser vedrørende behandlingen af personlige oplysninger om beboere i visse lande, regioner eller stater. Se venligst nedenfor for meddelelser, der kan være gældende for dig.

​

Meddelelse til beboere i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde ("EEA")
For personlige oplysninger, der er underlagt EU's generelle databeskyttelsesforordning ("GDPR"), er vi afhængige af flere juridiske baser for at behandle dataene. Disse juridiske baser omfatter, hvor:

Behandlingen er nødvendig for at opfylde vores kontraktlige forpligtelser i vores vilkår for tjenesten eller andre kontrakter med dig (såsom at levere Tjenesten som beskrevet i vores vilkår for tjenesten);
Du har givet dit forudgående samtykke, som du til enhver tid kan trække tilbage (såsom til markedsføringsformål eller andre formål, vi indhenter dit samtykke til fra tid til anden);
Behandlingen er nødvendig for at overholde en juridisk forpligtelse, en retskendelse eller for at udøve eller forsvare juridiske krav;


Behandlingen er nødvendig for vores legitime interesser, såsom at forbedre, tilpasse og udvikle Tjenesten, markedsføre Tjenesten, såsom nye funktioner eller produkter, der kan være af interesse, og fremme sikkerhed og tryghed som beskrevet ovenfor.


Hvis du har spørgsmål om eller ønsker yderligere oplysninger om det juridiske grundlag, hvorpå vi indsamler og bruger dine personlige oplysninger, bedes du kontakte os ved hjælp af kontaktoplysningerne nedenfor i afsnit14.

​

Beboere i EEA har ret til visse rettigheder med hensyn til personlige oplysninger, som vi har om dem i henhold til GDPR:

Ret til adgang og portabilitet. Retten til at få adgang til dine personlige oplysninger sammen med visse relaterede oplysninger og til at modtage disse oplysninger i et almindeligt anvendt format og få dem overført til en anden dataansvarlig;


Ret til berigtigelse. Retten til uden unødig forsinkelse at få berigtiget dine personlige oplysninger, hvor de personlige oplysninger er unøjagtige eller ufuldstændige;


Ret til sletning. Retten til uden unødig forsinkelse at få slettet dine personlige oplysninger under visse omstændigheder, såsom hvor de personlige oplysninger ikke længere er nødvendige i forhold til de formål, hvortil de blev indsamlet eller behandlet;


Ret til begrænsning. Retten til at få begrænset behandlingen, der udføres af os på dine personlige oplysninger under visse omstændigheder, såsom hvor nøjagtigheden af de personlige oplysninger er omstridt af dig, i en periode, der giver os mulighed for at verificere nøjagtigheden af de personlige oplysninger; og ret til indsigelse. Retten til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personlige oplysninger på grundlag af din særlige situation og retten til at gøre indsigelse mod behandling af dine personlige oplysninger til direkte markedsføringsformål i det omfang, det er relateret til sådan direkte markedsføring.


Du har også ret til at indgive en GDPR-klage til den relevante tilsynsmyndighed. En liste over tilsynsmyndigheder er tilgængelig her: https://ec.europa.eu/justice/data-protection/bodies/authorities/index_en.htm. Hvis du har brug for yderligere hjælp vedrørende dine rettigheder, bedes du kontakte os ved hjælp af de kontaktoplysninger, der er angivet nedenfor, og vi vil overveje din anmodning i overensstemmelse med gældende lovgivning. I nogle tilfælde kan vores evne til at opfylde disse rettigheder for dig afhænge af vores forpligtelser til at behandle personlige oplysninger af sikkerheds-, sikkerheds-, svindelforebyggelsesårsager, overholdelse af regulerings- eller juridiske krav, eller fordi behandling er nødvendig for at levere de tjenester, du har anmodet om. Hvor dette er tilfældet, vil vi informere dig om specifikke detaljer som svar på din anmodning.

​​

10. Links til andre hjemmesider og tjenester
Tjenesterne kan indeholde links til og fra tredjepartswebsteder fra vores forretningspartnere, annoncører og sociale medier. Hvis du følger et link til nogen af disse websteder, skal du bemærke, at disse websteder har deres egne privatlivspolitikker, og deres praksis er ikke omfattet af denne privatlivspolitik. Vi anbefaler stærkt, at du læser deres privatlivspolitikker og vilkår og betingelser for brug for at forstå, hvordan de indsamler, bruger og deler oplysninger. Vi er ikke ansvarlige for privatlivspraksis eller indholdet på tredjepartswebsteder.

​​

11. Opdateringer til denne politik
Digitana kan, efter eget skøn, ændre eller opdatere denne politik fra tid til anden, hvilket vil blive afspejlet i datoen for "Senest opdateret" angivet i begyndelsen af denne politik. Hvis vi ændrer denne politik på en væsentlig måde, vil vi gøre vores bedste for at underrette dig om ændringerne ved at offentliggøre en meddelelse på vores hjemmeside eller gennem andre passende kommunikationskanaler. Din fortsatte brug af Tjenesterne efter ikrafttrædelsesdatoen for en sådan opdatering udgør din accept af den reviderede politik. Hvis du ikke accepterer nogen af vilkårene i denne politik eller nogen fremtidige vilkår i en fremtidig revision af denne politik, skal du ikke bruge eller få adgang til (eller fortsætte med at få adgang til) Tjenesten.

​​

Vi vil ikke foretage væsentlige ændringer i vores privatlivspolitik eller vilkår for tjenesten, der ville resultere i, at elevdata bliver brugt på en væsentlig anden måde end den, der blev oplyst, da oplysningerne blev indsamlet, uden først at give besked til de gældende skoler og give en valgmulighed, før sådanne elevdata bruges på en væsentlig anden måde end den, der blev oplyst, da oplysningerne blev indsamlet.

​​

I tilfælde af at du eller din skole har indgået en underskrevet, skriftlig aftale med Digitana, kan ændringer i denne politik muligvis ikke være gældende for dig, indtil enten (a) du eller din skole aktivt accepterer ændringerne i denne politik, enten elektronisk eller skriftligt underskrevet, eller (b) ved fornyelse af skolens aftale med Digitana ved slutningen af den nuværende periode.

​​

12. Kontakt os
Hvis du har spørgsmål vedrørende denne erklæring, eller hvis et spørgsmål ikke blev besvaret i denne privatlivspolitik, kan du kontakte teknisk support ved at bruge kontaktoplysningerne nedenfor. Vi vil gøre vores bedste for at besvare dit spørgsmål hurtigt og nøjagtigt.

​​

Digitana

Lindholm Havnevej 31
5800 Nyborg
CVR 45035131
kontakt@Digitana.dk

​​

Sidst opdateret: 1. juli 2024

​

bottom of page